雪糕 Vs 女生

因为kakak,
我到了Häagen Dazs,第一次。
我告诉Kakak我不喜欢雪糕;
她说,女生都喜欢雪糕啊……
我不是女生。我说。


当然,雪糕绝对不是重点。
重点在于kakak和她的宝贝豆豆。
我叫他臭豆。
好久不见他,
他似乎不记得那个以前常常逗他的阿姨。

也或许他在努力的唤起记忆中的我,
却老是想不起,这熟悉的声音——臭豆豆哦
就好像

突然才记起
下午想着的那滋味——
我怀念着的巧克力雪糕——
到底什么时候吃过,那是牌子……

Cornetto Royale——love in every bite
上星期赶着工,到隔壁7-11买的。
Love = chocolate
因为诱人的巧克力,
我变回女生。

2 条评论:

匿名 说...

hei, rupa2nya anak kakak dah besar sampai ini macam...oh.. comel gila lah... macam kakak juga ho... rindu kat kakak lah.... i oso tertarik dengan ice cream tulah... peng, belanja...jom...

二月 说...

wa, u punya bahasa makin "geng"..my A2 pun tak boleh tanding sama lu. itu hari saya jumpa dengan "si kacang" ini, nampak macam bapa pula. nasib baik masih comel..haha
icecream itu tak sedap, percaya saya. hahah.
u balik nanti, saya belanja.