Mr Kohphunkah...


這是我們在泰北的“御用”司機。
他只會泰文。

我們常常對著他,努力的要和他溝通。
卻不然。
每次他來接我們,
我雙掌合十,對他說:
“掃我的腳”。
下車時我總對他說:
“Kohphunkah”

離開的那個早上,
我接過他給我們買來的綠茶。
感動啊。
朋友卻說,那是他專業的服務精神。
哦?
我其實因為綠茶,
多了幾分不捨。

2 条评论:

匿名 说...

ha..laugh die me..

during my 7 days at tialand..i also learn that two sentence as well..and some color..

hiu lei

二月 说...

can you imagine, i can bargain in Thai language and communicate with the kids in children ministry? haha, once i learn 1 to 10 from the kids, I can go everywhere.. haha.